Wat een week weer! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Wat een week weer! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Wat een week weer!

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

10 Oktober 2012 | Kenia, Ukunda

- Marjolein veel te vroeg bevallen van hun fantastische zoontje en ondertussen al helemaal thuis met hem. Ik ben zo blij voor jullie! Gefeliciteerd!

- Van mn vader een internetbundel voor 30 uur internetten gekregen, zodat ik nu ook thuis kan blijven internetten. Dus wie er wil skypen, let me know!

- Mijn maag weer uit mn keel. Fijn! Wel veel moe en hoofdpijn, dus lekker thuisgehangen, middagslaapjes gehouden en rustig aan gedaan. Volgende week weer een checkup in het ziekenhuis, ben benieuwd hoelang ze daar nog denken dat het duurt voor we ons dochtertje echt in onze armen kunnen sluiten. Ik zal dan ook een lijst krijgen met spulletjes die ik moet aanschaffen voor de bevalling. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Het schijnt dat je echt alles zelf mee moet nemen, handschoenen, scheermesje, hechtdraad, doeken enz… Het blijft Kenia hè….

- Bimba’s moeder eindelijk aan de medicatie voor haar TB. Het lijkt te werken.

- Bimba overvallen door een groep van 8 man met lange messen. Gelukkig heelhuids thuisgekomen, maar de schrik zat er wel in!

- Eindelijk de langverwachte kledingkast gekocht, waardoor onze kledingbank nu leeg is om straks het babybedje te gaan dragen. De kast is gevuld, de bank schoongeschrobd. Binnenkort nog wat babykleertjes wassen, zodat de kast verder ingeruimd kan worden en het bedje dat Rina en Cees voor me meegenomen hadden tevoorschijn halen en dan zijn we er klaar voor!

- Maar dan nu het allerbelangrijkste! Bimba heeft vandaag met de man bij Immigratie in Mombasa gebeld om te vragen wanneer ik mijn Dependants’ Pass kan komen ophalen en deze beste man heeft gezegd dat ik maandag naar Immigration kan komen om hem op te halen!!!!!!!!
Natuurlijk durf ik niet uitbundig enthousiast te zijn, na alles wat er eerder gebeurd is, maar heel voorzichtigjes ben ik een heel klein beetje blij… Spannend! Zal het dan eindelijk gelukt zijn? Eindelijk iemand die zich aan zijn woord heeft gehouden en mijn Pass voor me geregeld heeft????
Ik ben heel benieuwd! Maandag heb ik als het goed is meer nieuws!

Niet zo’n heel lang bericht dit keer, maar wel even een update van alle gebeurtenissen ;)
Tot snel!

• 11 Oktober 2012 - 10:51

Alice Mous:

Wat een goed bericht over Bimba zijn moeder!
    Ik zit maandag met samengeknepen billen en gekruisde vingers voor je als je je Pass gaat halen.
    Hopelijk is het nu eindelijk eens rond en gaat dat een beetje rust brengen.

Toedeloe!!

• 29 November 2013 - 22:45

Piet Prinse:

Hallo Mariette .

Ik ga voor de eerste keer naar Kenia ( Nairobi - Oyugis -Homa Bay - Kisumu ) kun je mij tips geven ooh ik wil met openbaar vervoer van Nairobi naar Oyugis is dit te doen , ik weet niet of je nog in Kenia woont.

Groeten Piet Prinse uit Zaltbommel

• 03 December 2013 - 15:37

Beste Piet Prinse,
    Ik kan je geen persoonlijke reactie op je berichtje sturen, dan zou je mij je emailadres even moeten geven. Je mag mij ook altijd even een mailtje sturen: marriettevdvelde@hotmail.com
    Groetjes Marriette

• 20 Januari 2016 - 19:40

Ton Van Der Velde:

Hallo Mariette,

De berichten zijn al van lang geleden maar zit je nog steeds in Ukunda?

Marriette:

Ja Ton, ik woon nog steeds in Ukunda! Je kan me altijd contacten via mijn eerder genoemde emailadres!