De voorbereidingen - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

17 Januari 2011 | Nederland, Soest

Hallo allemaal!
Wat een ontwikkelingen allemaal sinds mijn terugkomst in Nederland op 21 december! Ik kan niet wachten om weer terug naar Kenia te gaan, maar eerst hier nog wat dingen regelen en ondernemen.
Zo heb ik ontslag genomen op mijn werk en zal ik dus vanaf 1 maart beginnen bij restaurant Soto in Den Bosch, het restaurant dan Yu Zeng en Ling samen gaan opstarten. Ik heb hier echt onwijs veel zin in! Het is zo leuk om deze start van hun restaurant zo vanaf het begin mee te mogen maken en er zelfs aan mee te mogen werken! Daarnaast geven ze mij de kans om in korte tijd voldoende extra geld te verdienen voor mijn reis naar Kenia, waarvoor ik ze dan ook erg dankbaar ben!
Dit alles betekent dat ik vanaf 1 maart ergens in de buurt van het restaurant zal logeren en dus nog weinig in Soest zal zijn.
Voor Bella moest natuurlijk ook een goed thuis tijdens mijn afwezigheid gezocht worden. Vorige week kreeg ik van mijn lieve vriendin Marlous het aanbod dat zij en haar vriend Martijn Bella wel voor de gehele periode in huis wilden nemen. Ook weer zo lief! 9 februari gaat Bella al naar Nederhorst den Berg en ik heb zo'n vermoeden dat ze daar een geweldige zomer gaat hebben, zo dicht bij de Spiegelplas!
Marlous en Martijn ik wil jullie nu alvast ontzettend bedanken voor dit geweldige aanbod!
Verder valt er natuurlijk vooral veel (in huis) te regelen. Bas die binnenkort verhuisd, mijn eigen spullen allemaal uitzoeken, spullen weggooien, spullen in dozen op zolder opbergen, Bella dr inenting halen, XMS-net opzeggen, tas pakken voor Den Bosch, even langs de huisarts voor wat medicatie die ik mee moet nemen naar Kenia, contacten leggen met de vrijwilligersorganisatie waarvoor ik mogelijk wat wil gaan doen in Kenia, tassen pakken voor Kenia en vooral ook heel veel werken, werken, werken, om maar zoveel mogelijk geld te verdienen om het mezelf allemaal mogelijk te maken. Drukke maanden dus voor de boeg, die gelukkig ook opgeleukt worden door heel wat emails, telefoontjes en skype-dates met Bimba, Esther en Belinda vanuit Kenia. Stiekem dus ook wel wat voorpret!
Heb dr zin an!

• 16 Februari 2011 - 11:10

Goedemiddag Mariette:

ik heb je verslag gelezen en ik hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben daar ik ga je wel missen hoor groetjes hetty