Druk,druk,druk! En dat in Kenia! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Druk,druk,druk! En dat in Kenia! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Druk,druk,druk! En dat in Kenia!

Door: Marriette

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

07 Juli 2011 | Kenia, Ukunda

Hallo allemaal!
Tegenwoordig ben ik zo “druk“ dat ik gewoon geen tijd kan vinden om naar het internetcafé te gaan en steeds geen zin heb uitgebreid te gaan zitten typen. Ik heb wel andere, leukere! dingen te doen!
Natuurlijk ben ik 2 dagen per week op de school aan het werk en 2dagen per week bij Kebene, maar daarnaast bereid ik natuurlijk mijn lessen voor, moet het huishouden gedaan worden (minder leuk), en moeten er natuurlijk ook nog leuke dingen gedaan worden, zoals middagjes strand, lekker in een barretje hangen, naar een zwembad om Bimba zwemles te geven (hilarisch!), enz. Ik geniet dus nog steeds volop!
De lessen op de school bevallen blijkbaar goed, want de leerlingen die ik in mijn groepjes heb, vragen om extra lessen omdat ze de uitleg van de andere leerkracht niet begrepen hebben en leerlingen die niet in mijn groepje zitten vragen of ze alsjeblieft ook in mijn klas mogen, want zij snappen ook echt niets van wiskunde... Blijkbaar wordt er dus onder de leerlingen ook positief over mij gesproken ;) Altijd leuk om te ervaren!
Ik moet zeggen, ik geniet ook wel van het rekenen! Weet nu weer waarom ik het vroeger altijd zo leuk vond. Misschien moet ik later als ik groot ben wiskundelerares worden...

Ondertussen is vandaag de dag gekomen dat Bimba weer begonnen is met werken. Wel een beetje spannend, want dat betekent dat ie pas vannacht thuiskomt,dus ik de hele avond alleen ben. Dat is nog niet voorgekomen,als ik ga slapen is hij nog niet thuis...
Morgen ook de hele dag vrij en hij moet werken... Mijn dag dus maar volgepland ;)
We beginnen morgenochtenc maar eens met wat was, daarna wordt als het goed is de nieuwe tafel afgeleverd, daarna ga ik naar de school voor een meeting met alle volunteers, waarna ik met de bovenbouw meega naar het strand( heel zwaar! ;) ). Na het strand ga ik met de andere vrijwilligers mee naar huis, beetje rondhangen, samen eten en ‘s avonds naar Tropicana,een bar waar het op vrijdag altijd reggae-avond is. Lijkt me gezellig!
Afgelopen weekend zijn dus de andere volunteers aangekomen,dus ik kan weer heerlijk Nederlands praten! Ook Katrien, mama Rainbow, is weer terug in kenia. Op en top gezellig dus!
Nou ik ga dr maar weer eens mee stoppen, want dit is toch wel genoeg getypt op mn telefoon ;)
Allemaal de groeten, fijne vakantie en tot snel!

• 07 Juli 2011 - 17:29

Chantal:

Hoi Marriette! :-)

Jij hebt een druk leven daar in Kenia!
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt, volgends mij heb je het goed naar je zin daar!

Ik wens je nog heel veel plezier samen met Bimba and friends!
    En veel plezier met zwem/schoolles geven haha!

Groetjes uit Soest (23graden)

(zaterdag gaan we barbeque bij je vader en Mary, en even de nieuwe badkamer bekijken! Gezellie!)

• 07 Juli 2011 - 19:02

Lineke:

Hoi Marriette,
    Druk, druk ...... en dat in het warme Kenia :). Leuk om weer even wat te lezen van je en ben benieuwd hoe je het straks weer vindt als je toch meer op jezelf bent aangewezen als Bimba werkt-maar vervelen zul je je in elk geval niet als ik het zo lees. Nou je gaat wel helemaal op in het onderwijzen: op school en in je vrije tijd ....zwemles geven aan Bimba :). Fijn weekend voor jullie en liefs van hier xx

• 08 Juli 2011 - 05:53

Jeanne:

klinkt goed allemaal! Niet overwerkt raken he? Groetjes vanaf zoka!

• 08 Augustus 2011 - 14:10

Margreet :

En zet er es een foto op van Bimba...:)