Mijn eerste dag in Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Den Bosch

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

01 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam


(Ik schrijf dit stuk vanavond in mijn kamertje in het huis van Yu Zeng en Ling, maar omdat hier nog geen internet is, zal ik dit morgen pas op internet plaatsen als ik weer in het restaurant ben, want daar is al wel internet)
Vanochtend om 8.00 uur werd ik gewekt door mijn wekker om vervolgens nog lekker door te slapen tot 9.15 uur. Mijn voornemen om vroeg op te staan was dus mislukt…
Ach wat maakte het ook uit, ik had de hele dag nog. Lekker in mijn pyjama mijn slaapkamer leeggehaald, laatste was in de wasmachine gedaan, de laatste afwas gedaan, de laatste spulletjes naar zolder gebracht, de badkamer nog even schoongemaakt en daarna gedoucht. Vervolgens was de wasmachine klaar, dus kon ik de was mooi nog even in de droger doen en over de verwarming hangen. En terwijl ik stukje bij beetje mijn huisje helemaal stofzuigde, kwam ik natuurlijk tot de ontdekking dat ik nog lang niet alles naar zolder had gebracht, dus stukje bij beetje dit alsnog maar gedaan.
Vervolgens begonnen met het volladen van mijn auto. Het begon met mijn fiets…. Die kreeg ik er natuurlijk nooit van zijn langzalzeleven in mijn eentje in. Na een hoop gepruts hoorde ik opeens een vrouwenstem, of ze misschien even moest helpen, ze had wel even tijd. Ik keek om en zag een vrouw van haar fiets stappen. Ze bestaan dus gewoon nog, behulpzame mensen! Ik nam haar hulp graag aan, en na 2 minuten zat mijn fiets prima in de auto.
Na alle andere tassen ook in mijn auto gezet te hebben en een laatste dweil door mijn huis gehaald te hebben, ben ik eerst maar eens lunch gaan halen bij de Turkse bakker om die vervolgens onder het genot van een heerlijke cappuccino bij mijn broertje, Robert, op te peuzelen.
Om een uurtje of drie ging ik met een tussenstop bij de benzinepomp, jemig wat zijn die benzineprijzen belachelijk hoog!, op weg naar Den Bosch.
Yu Zeng en ik hadden afgesproken dat ik naar het restaurant zou komen, omdat zij daar nog bezig waren. In het restaurant hebben we vooral erg veel stickertjes van serviesgoed afgehaald, een té zware werkbank getild (au zegt mijn rug), pizza en kip van de buren (Domino’s) gegeten, films gedownload en besproken wat er verder nog allemaal moet gebeuren en wat daarin handig is. Morgen slapen we eerst maar even uit, zei Yu Zeng, en daarna gaan we even boodschappen doen voor thuis. Dan gaan we daarna wel naar het restaurant. Helemaal prima, lijkt me een goede tijdsplanning ;)
Hopelijk kunnen we morgen starten met de grote schoonmaak. Nu ligt er nog veel afval van de verbouwing en is het overal megastoffig van deze zelfde verbouwing. Als het goed is gaat Ling morgen al het afval naar de vuilstort brengen, dus dan hebben we de ruimte voor de schoonmaak. Op het programma staat dan:
- Ramen binnenkant lappen (en afhankelijk van het weer, ook de buitenkant)
- Toiletten schoonmaken
- In het restaurant alles stofvrij maken (alle zuilen, randjes, barretje, e.d.)
- Het restaurant stofzuigen
- De rest van het serviesgoed ontdoen van stickertjes
- Serviesgoed e.d. inruimen in de kastjes
Ik ben benieuwd hoever we komen!
Rond een uurtje of acht, half negen zijn Yu Zeng en ik richting huis gegaan. Daar aangekomen meteen maar alle troep uit mijn auto geladen en mee naar boven genomen. Mijn kamer is ongeveer 2,5 bij 3 meter. Er staat een bed, een nachtkastje en een klein tafeltje in en helaas is de verwarming kapot, dus moet ik het even zonder doen (deze gaat natuurlijk nog wel gerepareerd worden). Yu Zeng wilde me om die reden één van de grotere slaapkamers geven, maar ik vond dat zelf niet echt nodig. Thuis heb ik ook bijna nooit mijn verwarming aan op mijn slaapkamer. Als ik het koud heb, pak ik wel een extra deken. Lekker mijn spulletjes uitgepakt en tot de ontdekking gekomen dat ik helemaal geen tandpasta bij me heb. Lekker handig! Morgen dus maar even halen met de boodschappen…
Na alles uitgepakt en uitgestald te hebben, lekker mijn pyjama aangetrokken en in bed dit stukje gaan schrijven. De dag heeft wel weer lang genoeg geduurd, dus zo nog eventjes (een stukje) film kijken en dan lekker slapen!
Welterusten allemaal en tot snel!

  • 01 Maart 2011 - 16:16

    Marjolein:

    hoihoi, leuk dat je ons op de hoogte houdt. Die yu zet je goed aan t werk. Maar je zult vast goed resultaat zien morgen van t werk. Wanneer ga je carnavallen? Xxx

  • 01 Maart 2011 - 16:53

    Ria:

    jeetje meid wat had jij een drukke dag hoop wel dat je een rustdagje er bij krijg. Maar je reis is goed verlopen en geniet daar met je werk en wat zal jij straks lekker eten in dat restaurant.Ik zal je elke dag volgen hoe het met je zal gaan,vooral 30 april maar dat duurt niet meer zo lang je zal zelf straks ook waar je nu zit hun ook wel missen,ik heb je niet meer kunnen zien maar moch je een keer deze kant op komen je bent van harte welkom en een bed heb ik ook voor je succes verder en hoor je weer xxx

  • 01 Maart 2011 - 17:04

    Lily:

    /ZOOOOO, wat een verhaal. ben benieuwd of je elke dag zo'n update gaat schrijven...
    succes hoor!

  • 01 Maart 2011 - 17:07

    Marriëtte Van Der Velde:

    Is wel de bedoeling! hahaha, in ieder geval deze week! ;) Schrijf ik 's avonds in bed nog ff een stukje op mn laptop en zet ik het de volgende dag online. Kijken hoe lang ik het volhou!

  • 01 Maart 2011 - 17:18

    Liesbeth:

    En, is het vandaag gelukt met de grote schoonmaak? Veel succes!
    xxx

  • 01 Maart 2011 - 20:27

    Klamer:

    Klinkt allemaal goed hoor....

    Snel een smoes bedenken om naar Den Bosch te gaan en bij jullie te komen eten! Wanneer is de menukaart online?

  • 01 Maart 2011 - 22:42

    Ivo:

    Hi Marriette,

    Vind het nu al een dapper verhaal, ondanks dat je maar 50km naar het zuiden bent vertrokken :-). Ben benieuwd naar je reisverhalen de komende maanden! Have fun/help mensen/geniet, maar kijk uit. 'Dapper' is daarom misschien niet het juiste woord, maar vind het zeker moedig. Ben ook in Afrika geweest, erg mooi, super aardige mensen, lekker eten (je verwacht het niet) maar zou toch serieus achter mijn oren wrijven voor ik er nog een naartoe ga. Afrika (Nigeria in mijn geval) is niet te vergelijken met onze levensstandaard, in geen enkel opzicht. Daarom toch 'dapper!', maar jij bent daar goed tegen bestand denk ik. Succes en geniet ervan!!! Grt, Ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 66386

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: