Langzaam maar zeker wordt het een restaurant! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Langzaam maar zeker wordt het een restaurant! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Langzaam maar zeker wordt het een restaurant!

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

08 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoals jullie gezien hebben, heb ik maandag niets geplaatst. Dit had er niet mee te maken dat ik daar geen zin in had ofzo, ik had het gewoon gezellig ;) Zondag is Rens zoals jullie weten komen helpen en hier was ik echt heel blij mee. Alle klusjes gingen zoveel sneller en waren zo veel gezelliger om te doen! We zijn echt weer een heel eind opgeschoten! En dankzij de tips van mijn tante Lily en mijn tante Ans kan ik jullie nu met grote vreugde vertellen dat het gelukt is de wc-vloer mooi schoon te krijgen!!!!!!!! Geen cementvlekken meer! Na 3 dagen aanklooien is het dan toch gelukt! Na een aantal schoonmaakklussen in het restaurant zijn Rens en ik maar eens een kijkje buiten gaan nemen. Met stapels flyers over de opening van het restaurant in mijn fietstassen zijn we de wijken achter het station ingegaan en hebben daar flink de brievenbussen vol staan proppen. Na enkele uren kwamen we koud, met zere voeten en een volle blaas terug bij het restaurant. Ik weet niet hoeveel brievenbussen we gehad hebben, maar ik weet wel weer waarom ik vroeger zo snel gestopt ben met mijn krantenwijk!
Hierna was het tijd voor afhaalchinees, die we na een hele discussie over wie deze zou halen (Yu en Ling vonden dat dat raar was als zij dat als Chinezen zouden doen en ik vond dat dat best kon) deze keer voor de gelegenheid maar lieten bezorgen (bij Japans Sushi en Grill restaurant Soto waar 2 hongerige Chinezen zitten te wachten, hahahaha, dat is NIET raar! ;) )
Na onze maag goed gevuld te hebben werd het tijd om alles af te ronden en dan maar eens richting de stad te vertrekken om nog even een drankje te doen met mijn kleine broertje. Daar aangekomen kregen we toch al redelijk snel spijt dat we niet eerst langs huis waren gegaan of verkleedkleren mee hadden genomen naar het restaurant. We hebben volgens 2 nogal verklede gasten wel de eerste prijs gewonnen met onze verkleedkleren, want wij waren echt werkelijk waar, de enigen die daar in het centrum rondliepen die helemaal niets aanhadden dat ook maar iets met carnaval te maken had. Nog geen eens een rood-wit-gele sjaal! Na wat nuchter gehost te hebben, een biertje, en een pirouette omdat iemand een vinger bovenop mijn hoofd hield, toch maar besloten richting huis te gaan. Het was nog vroeg, maar we hadden er alweer een lange dag opzitten. Thuis aangekomen nog ff lekker samen een filmpje op de laptop gekeken en toen was het alweer zo laat, dat het hoogste tijd was te gaan slapen. Vanochtend had ik namelijk alweer vroeg met Bimba afgesproken om te gaan Skypen, want om 11 uur zou mijn naaste fulltime collega komen en zou ik samen met haar de hele dag een soort van echte werkdag draaien. Wel nog steeds alleen maar voorbereidingen en schoonmaakwerk, maar ja, vanaf nu gaat wel het echte normale werkende leven beginnen natuurlijk. Gewoon werkdagen draaien en doen wat er je opgedragen wordt. (ughe ughe, valt best mee hoor!)
Mijn naaste collega, Toi, of bijnaam Sushi (geen idee hoe je het officieel schrijft, maar zo spreek je beide namen uit), lijkt me een aardige meid. Ze heeft weinig tot geen werkervaring, maar is wel leergierig en enthousiast, dus hopelijk pikt ze de dingen een beetje snel op en wordt het wat. We hebben vandaag samen hard gewerkt en tijdens het spoelen en pouleren van alle glazen en bestek (ja, je leest het goed, àlle glazen en bestek!) gezellig zitten kletsen. We hebben keurig het lijstje wat Yu Zeng voor ons had opgesteld afgewerkt, waardoor ik echt heerlijk met een voldaan gevoel richting huis kon vertrekken vanavond. Na mijn korte nacht van vannacht, lig ik er vanavond dus lekker op tijd in. Morgenochtend weer lekker op tijd naar het restaurant zodat ik weer even kan Skypen voor werktijd. Dan vervolgens om 11 uur weer beginnen om voor de laatste dag alles helemaal in orde te maken voor de opening.
Morgen komen de koks ook allemaal en zullen ze waarschijnlijk wel wat dingetjes maken die we kunnen proeven, als dat lukt qua tijd en hun voorbereidingen. Lekkerlekker!
En natuurlijk de langverwachtte tafels en stoelen... Deze zouden ook morgen moeten komen, anders kunnen we het woensdag wel vergeten!
Woensdag om 16 uur gaan de deuren van restaurant Soto open. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! De eerste reservering is al binnen! Woensdag 4 personen!!!!!!!! Zo leuk!
Komen jullie ook allemaal eten????

  • 08 Maart 2011 - 10:02

    Liesbeth D:

    Ik had Yuz al gemaild, maar bij deze ook een reservering voor woensdag voor 2 personen hoor :-)
    Ik duim voor de meubels!!
    Xxx

  • 08 Maart 2011 - 10:18

    Cassie:

    hej marriette,
    vast heerlijk om zo om je heen te kijken en te zien wat voor werk jullie hebben verricht!
    Ik hoop dat de opening super zal zijn en het harde werk z'n vruchten afwerpt!

    grz cas


  • 08 Maart 2011 - 20:58

    Berry:

    Hoi Marriette
    Altijd weer leuk om even voor het slapen gaan jou dag door te lezen. Ik was natuurlijk al 3 weken gewend geraakt om naar mijn broers dag in haiti uit te kijken. Maar dat zit erop, dus dit is een mooi alternatief en ik hoef zo niet af te kikken van deze gewoonte. Dus bedankt haha. Morgen ben ik heerlijk vrij en ik hoop dat het weer net zo mooi is als vandaag. heb er nu al zin in. Weer 2 dagen werk erop zitten.phoe phoe. Nou marriette ik hoop dat de meubels echt op tijd binnen zijn, zodat jullie morgen zonder teveel stress kunnen op starten. Veel succes X Ber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 66383

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: