Het restaurant nu ook officieel geopend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Het restaurant nu ook officieel geopend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Het restaurant nu ook officieel geopend!

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

18 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanaf de laatste keer heb ik eigenlijk niet heel veel te vertellen. We hebben afgelopen dinsdag de officiële opening van het restaurant gehad door middel van een borrelavondje voor genodigden. Deze avond werd druk bezocht door de buurtbewoners en alle klussers die in het restaurant bezig zijn geweest met de verbouwing. Het was beregezellig en aan het eind van de avond had ik letterlijk spierpijn in mijn kaken van het lachen! Deze avond heb ik ook kennis gemaakt met mijn nieuwe collega, Zeng, die samen met mij de bediening voor onze rekening gaat nemen. Vanaf nu kan Ling dus ook wat rustiger aan doen wat betreft de bediening. Helaas is de buffetdame (degene die achter de bar de drankjes inschenkt en de desserts maakt enz.) alweer weg (de eerste voldeed niet en zag het zelf ook niet zo zitten, die horeca, de tweede had 1 dag gewerkt en besloot dat het toch te zwaar was na haar operatie 6 weken geleden nu alweer volle dagen te werken), wat betekent dat er daar voor Ling en Yu Zeng nog wat werk ligt. Yu Zeng moet natuurlijk wel rustig aan doen met haar zwangere buik, maar die maakt zich vooral heel erg druk over of ze niet te dik wordt, want ze heeft steeds zo'n honger. Hahahaha. Gelukkig vindt ze dat ik hele lekkere vers fruit salade maak, dus elke dag een volle bak voor Yu Zeng. Lekker gezond voor de baby ;)
Woensdag was ik ook weer eens een dagje vrij en ben ik weer richting Soest gegaan. Bij mijn oude werk werd die dag de eerste steen gelegd voor de nieuwbouw, wat natuurlijk een speciale gelegenheid was met drankjes, hapjes en een snackkraam. Aangezien ik de kinderen beloofd had die dag langs te komen, kwam ik keurig op tijd het terrein oplopen. Voor ik het trapje naar de voordeur bereikt had, had ik al 4 kinderen om mijn nek hangen die me helemaal enthousiast enthousiast kwamen begroeten. Het was een gezellige middag met ex-collega's, ex-bewoners en de bewoners van nu. Daarna nog even mijn vader en Mary op de thee en toen weer richting Den Bosch, waar ik eens lekker vroeg in mn bedje lag, dus na een leuke film ook lekker op tijd gaan slapen, om de volgende dag weer fris en fruitig op mijn werk te verschijnen.
Over films kijken gesproken.... Ik heb nog geen internet in de woning en ook geen televisie hier, dus vaak kijk ik na het werk nog even een filmpje ofzo op mijn laptop in bed. Overdag download ik deze dan in het restaurant, waar we al wel internet hebben. Zouden jullie mij eens titels van leuke films willen sturen die ik kan gaan downloaden? Ik hou niet zo van Thriller, Sci-fi en Horror. Roep dus maar wat titels van andere leuke films!

Toch nog een aardig stukje geworden, maar ja... ;)

P.S. Ik heb mijn fiets inderdaad maar naar de fietsenmaker gebracht, want ik kwam er niet aan toe om te plakken. Kom ik op de terugweg ook nog eens Guus Meeuwis tegen! Helaas durfde ik niet te stoppen om te vragen of hij 's avonds naar de opening van het restaurant wilde komen. Was een leuke verrassing voor Yu Zeng en Ling geweest (Yu Zeng had een tijdje geleden aangegeven dat ze het wel leuk vond als er een bekende Boschenaar naar de opening zou komen, Guus Meeuwis ofzo... Hahahaha)

  • 18 Maart 2011 - 10:43

    Marieke:

    Hey Jetje,

    Klinkt weer gezellig eens ff nadenken... ken je 'save the last dance al''? da's een leuke film....
    - alles is liefde
    - de storm
    - de blanke massai
    - de vliegeraar
    Ik hoop dat er nog iets tussen zit wat je niet gezien hebt?!

    Groetjes Marieke

  • 18 Maart 2011 - 11:40

    Lily:

    tssss, dat je het ook maar hebt overwogen om te stoppen voor Guus !!! Het zou in mij niet opgekomen zijn. Was toch een goed idee!
    Wel jammer dat je het niet durfde, hij had het misschien nog wel gedaan als hij even had gehad, ha ha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 66490

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: