Nog 13 nachten voor Den Bosch! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Nog 13 nachten voor Den Bosch! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Nog 13 nachten voor Den Bosch!

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

15 Februari 2011 | Nederland, Soest

Ja, daar was ik weer!
Nog steeds gewoon in Soest, maar al wel heel wat ontwikkelingen verder! Nog 13 nachten te gaan voor ik richting Den Bosch vertrekt, dus mijn huis al aardig leeg gemaakt, alle regeldingen gedaan, morgen een afspraak bij de huisarts voor de malariatabletten, vrijdag vanuit mijn werk met Yu Zeng in Den Bosch afgesproken om het huis en het restaurant eens te bekijken. En aankomende zaterdag een informatiebijeenkomst in Amsterdam over het vrijwilligerswerk dat ik wil gaan doen in Diani, Ukunda (www.kebene.com). Drukdrukdruk deze week dus nog.
Ook Bella heb ik van de week weggebracht en met wat ik hoor over 3 x per dag zwemmen enz. heeft zij het inderdaad prima naar haar zin bij Marlous en Martijn. Wel leeg in huis hoor, zonder hond. Ik mis haar best wel. Dus zaterdag als ik naar Amsterdam moet, mooi daarna nog even langs Nederhorst den Berg om haar nog even te zien!

Op mijn werk natuurlijk ook alles aan het afronden. Gisteren de kinderen verteld dat ik wegga en kreeg een uitgebreide stilte. Tja en wat zeg je dan… Na een minuut kwam de eerste: “Ik vind het wel jammer dat je weggaat.” De tweede: “Ja, jij bent wel een leuke groepsleiding. (eventjes stilte) Maar soms ook niet (Big smile)”. Mijn PB-kind (waar ik dus persoonlijk begeleider van ben) geschrokken: “Maar wie wordt nu dan mijn pb’er????”. Weer een ander: “Waar ligt Kenia?” en “Wat ga je daar dan doen?”. Kortom eigenlijk best wel leuk/lief hoe ze reageerden. Je weet het maar nooit met deze kinderen hè…
Ik ga ze zeker nog missen! Vanmorgen aan het ontbijt ook weer de vraag of ik dan misschien nog terug kom na Kenia en of ik in Kenia ook wel eens wat van me wil laten horen. Ik denk dat ik de groep af en toe nog maar een email stuur met wat foto’s die de groepsleiding dan aan de kinderen kan voorlezen en laten zien ofzo. Dit vonden ze vanmorgen een leuk idee.
Ook kreeg ik van iemand deze link toegestuurd: http://www.youtube.com/watch?v=4B6PLR-xheo
De mensen waren afgelopen augustus naar Kenia geweest en hun dochtertje heeft haar spreekbeurt op school over Kenia gehouden. Het filmpje geeft wel een goed beeld van hoe het er daar uitziet e.d. Het zou leuk zijn deze ook nog aan de kinderen op de groep te kunnen laten zien.

Voor de mensen die ik niet meer zie voor volgende week zondag, maar het nog wel leuk vinden om mij nog even te zien voor ik wegga, kom gerust eens eten bij restaurant Soto in Den Bosch! ;) www.restaurantsoto.nl
Daar zal ik het meest van de tijd te vinden zijn!

Voor nu allemaal weer tot ziens!

  • 16 Februari 2011 - 22:24

    Liesbeth:

    Ik ga je wel missen hoor!
    Voordat je gaat komen we zeker nog n happie eten in Den Bosch.
    xxx Lies

  • 21 Februari 2011 - 15:56

    Astrid:

    heel veel succes en plezier! Ik kom ook nog een keertje eten!!

  • 24 Februari 2011 - 12:21

    Aniek:

    Ha Marriette,

    Ik heb je niet meer gezien maar wens je heel veel succes, geluk en plezier!

    Ik lees wel hoe het je verder ver gaat, nu eerst werkze in den bosch.

    Groet Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Soest

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 66311

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: