Het begint al wat te worden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Het begint al wat te worden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Het begint al wat te worden!

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

02 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Na een nacht vol wakker worden van alle vreemde geluiden hier in dit huis om vervolgens weer rustig in te slapen, werd ik vanochtend om 9.00 uur wakker van gerommel beneden en in de badkamer. Ling was alweer vroeg uit de veren en ook zijn vader, die in de kamer naast mijn kamer sliep besloot op te staan. Ik ben nog lekker eventjes blijven liggen tot ik hoorde dat zij naar beneden gingen en ben daarna ook maar rustig aan opgestaan. Had ik lekker de tijd om rustig aan te doen, want Yu Zeng lag toch nog in bed. Gisteren had ik nagedacht over een cadeautje voor Yu Zeng en Ling voor hun nieuwe huis en straks de start van hun restaurant, maar vond ik bloemen of een plantje nogal afgezaagd. Vanochtend na het douchen wist ik het! Het werd een nieuwe douchekop en slang! Het was nog een wonder dat ik nat was geworden van die douche! Wat een onding!Het water spoot alle kanten op, zoveel kalk zat erop en daarnaast was de kop ook nog lam, dus liep het meeste water langs de muur... De slang zelf was nog functioneel, maar was zo vergeeld dat ik vond dat als ik een nieuwe kop zou kopen er ook een mooie nieuwe slang bij moest. Dus vanmorgen toen Yu Zeng en ik bij de bouwmarkt waren om plakplastic voor de ramen te kopen, ben ik even snel het douche-gangpad ingedoken. Na de goedkeuring voor het soort douchekop en slang aan Yu Zeng gevraagd te hebben, straks had ze hele andere ideeën over de douche, beide aangeschaft. Na nog een kar vol boodschappen bij de supermarkt gehaald te hebben, terug naar huis gereden waar we maar eens even ontbeten hebben. Hadden we eerder nog niet kunnen doen, omdat er niets (meer) in huis was. Vervolgens door naar de Blokker om wat schoonmaakbenodigdheden voor in het restaurant te halen en toen hupsakee door naar het restaurant. Het was gewoon alweer 14 uur! Wat ging de tijd toch snel! Daar aangekomen waren Ling en zijn vader al een heel eind gekomen met alle rotzooi opruimen. De vloer was bijna helemaal leeg. Dit betekende dat wij goed bezig konden gaan met de schoonmaak. We begonnen met de ramen, of beter gezegd, ik begon met de ramen. Yu Zeng had namelijk dingen te bespreken met de chef-kok die langskwam. Alles zit onder een megadikke laag stof en gruis van de verbouwing, zo ook de ramen en raamkozijnen. Dat viel dus ff flink tegen! Daarnaast zaten op zowel kozijnen als op de ramen allemaal (hele fijne) spetters van de verf van de zuilen en wanden. Na een hoop poetsen toch uitgevonden dat een schuursponsje beter werkt ;) Na een paar uur (ja, je leest het goed, "een paar uur"), hadden we (Yu Zeng is later ook gaan helpen) 3 van de 9 ramen en 2 van de 4 glazen deuren schoongemaakt en voor de rest alleen nog maar het raamkozijn en de paarse tussenstukken (muren). Aangezien dit al wel een hels karwei was en mijn armen echt lam begonnen te raken, ben ik de laatste anderhalf uur nog maar bezig gegaan met het ontstickeren van het serviesgoed. Ling was ondertussen al met het stofzuigen begonnen, waardoor het restaurant er nu al een stuk schoner uitzag. Schone kozijnen en een schone vloer. Nu de rest nog! Uiteindelijk rond een uurtje of 20.00 richting huis gegaan, om daar vanavond zelf maar even te koken, rijst met kip en Sajoer Boontjes, jammie, en natuurlijk de nieuwe douchekop aansluiten! Helaas bleek ik de verkeerde slang gekocht te hebben en heeft Ling per ongeluk de oude slang gesloopt, dus tot we een goede slang hebben, kunnen wij nu niet douchen... Morgenochtend ga ik dus (terwijl Yu Zeng en Ling dan naar het ziekenhuis zijn voor een echo) een poging wagen niet te verdwalen op weg naar de bouwmarkt op mijn fietsje. Hopelijk vind ik dan de juiste slang en kan ik de douche dan even fixen, zodat we morgenavond allemaal weer kunnen douchen! Morgen ook voor het eerst op de fiets naar het restaurant. Ik hoop echt heel hard dat ik niet verdwaal, want tot nu toe zat Yu Zeng elke keer naast me in de auto en wees me elke keer weer een andere weg (zelf gaat ze ook nog wel eens verkeerd). Ik ben benieuwd wat de dag me morgen gaat brengen!

Voor de geïnteresseerden: Het restaurant is open per 9 maart en bevindt zich op het Leonardo da Vinciplein 6-8 in 's Hertogenbosch. 15 maart zal 's avonds de officiele opening zijn met een informele borrel. Hiervoor worden geloof ik nog uitnodigingen verstuurd naar bekenden van Yu Zeng en Ling en omwonenden en mensen uit de omgeving.

Klamer, volgens mij wilde Ling proberen deze week de menukaart online te zetten. Je kan dus nog even nadenken over je goede reden ;)

  • 02 Maart 2011 - 13:05

    Ria:

    nou wat een verhaal weer,en ja ik ken dat als je niet meer weet hoe je bij je huisje moet komen,maar je weet zo wel weer de kortste weg op je fietsje je raak er zo aangewend straks weet je niet meer hoe je hier in soest moet fietsen hahhahaha
    maar meisje je bent gelukkig toch bezig met je werk en straks lekker genieten van een mooi restaurant en van al de drukte na de opening en nu daarna lekker werken je weet waar je het voor doet. ben trots op je dat je dit allemaal kan
    xxxx

  • 03 Maart 2011 - 07:23

    Robbert:

    Hee Marriette!

    Nou nou je bent het roer aan het omgooien ;-) Wel een mooie reis die je gaat maken. Ik zit redelijk in de omgeving want ik vertrek in juli voor 2 weken naar Tanzania.

    Wie weet zie je me een keer in het restaurant of anders een keer stappen in Den Bosch? ;-)

    Groetjes

  • 03 Maart 2011 - 09:02

    LiesbethD (nietL ;-):

    Succes met de overige ramen!
    x Lies

  • 04 Maart 2011 - 14:55

    Hetty:

    wat leuk te lezen dat je het toch wel naar je zin heb en ja dat harde werken is weer van een andere orde ik vindt dat je erg veel gedaan heb op zo dag hoor al die ramen en deuren het moet toch alle maal gedaan woorden ik hoop alleen dat je je zelf niet voor bij loopt en aan je rug denkt ik weet hoe gevoelig dat licht bij jou ik denk aan je hetty en een poot van Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 66306

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: