Even weer een stukje uit het verre, verre zuiden.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Even weer een stukje uit het verre, verre zuiden.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Even weer een stukje uit het verre, verre zuiden..

Door: marriettevandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

11 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was de tweede dag dat we open waren en de eerste dag waarop we ook lunch en Sushi To Go hadden. Voor de lunch hebben we helaas geen gasten gehad, maar voor de Sushi To Go kwamen de mensen toch wel 1 voor 1 binnendruppelen. Zo leuk hoe iedereen zo positief reageert op de komst van een all you can eat Japans restaurant!
Vanavond met het diner liep het al een stuk beter dan gisteren. Er kwamen uiteindelijk nog best een aantal tafeltjes (we hadden maar 2 reserveringen), 1 x 3 personen, 6 x 2 personen, 1 keer 4 personen en 1 keer 5 personen, maar deze kwamen gewoon lekker geleidelijk, 1 voor 1 binnen, waardoor we vandaag ook goed de tijd kregen om de parttimer alles uit te leggen en rustig aan in te komen. Eigenlijk is alles gewoon goed verlopen, heb ik echt wel 10keer gehoord dat mensen het eten erg lekker vonden en ging iedereen zeer tevreden naar huis. Veel gasten komen nu af op de actie die we hebben. Omdat we nog aan het proefdraaien zijn nu mag elke 2de persoon namelijk voor de helft van de prijs eten. Goede deal dus! Wil je reserveren? Kijk dan even op de website voor de menukaart en het telefoonnummer!
Het enige nare van vandaag is dat mijn band van mn fiets vanmiddag lek is gegaan en ik hier geen bandenplaksetje heb (die ligt in Soest). Daarnaast zou ik ook niet weten wanneer ik mn band moet plakken, want dat zou betekenen dat het van mn slaaptijd af zou moeten gaan en die heb ik momenteel toch al zo kort... Dus mocht je deze kant op komen en zin hebben om een fietsband te komen plakken... "Ik ga naar het zuiden en ik neem mee.... Een bandenplaksetje!" (Ja Willem, ik weet het, ik schrijf het alsof ik aan de andere kant van de wereld zit, maar zo voelt het ook wel een beetje hoor! Sommige Brabanders zijn echt onverstaanbaar!)
Zaterdag een dagje vrij, wat ik stiekem toch ook wel weer even lekker vindt hoor.. Mag ik fijn mijn vader gaan helpen in Hilversum, hahaha. Het is echt hartstikke leuk hier, maar een dagje rust kan geen kwaad!
Nou mensen, tijd om mijn ogen dicht te gaan doen. Ik hoop dat ik dit stukje morgen weer online kan zetten vanuit het restaurant. Weltrusten!

  • 11 Maart 2011 - 11:52

    Mariek:

    Hi Hi, aan mij heb je echt niets... najah ik weet best hoe ik een band moet plakken maar krijg de band nooit van de velg... iets met 'daar heb ik geen kracht voor' :) Volgens mij komt er binnenkort nog wel iemand richting het zuiden dus wie weet....

  • 11 Maart 2011 - 16:12

    Lily:

    Nou meissie, het gaat top zo te zien! En breng je fiets gewoon lekker naar de fietsenmaker, die is er zo mee klaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia

Mijn laatste 2 weken in Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Mijn laatste weekje in Kenia

28 Oktober 2011

Terug naar Mombasa/Ukunda!

28 Oktober 2011

Kisumu

18 Oktober 2011

Mfangano Island

18 Oktober 2011

Tanzania (vervolg)
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 66491

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: