We zijn getrouwd!!! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu We zijn getrouwd!!! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

We zijn getrouwd!!!

Door: Marriette

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

27 April 2012 | Kenia, Ukunda

We zijn officieel getrouwd! Afgelopen vrijdag, 27 april om 9.30 uur moesten we bij de registrars office in Mombasa zijn om te gaan trouwen. Nadat we ons omgekleed hadden, liepen we eerst bijna de verkeerde deur binnen op de verkeerde verdieping. Blunder! Dus trappetje op en daar kwamen we aan op de juiste verdieping. Maar wat een drukte! We melden ons bij de receptie en hoorden dat we nummer 7 waren en mochten wachten op onze beurt. Op dat moment was nummer 1 binnen.... Waarom maak je een tijdsafspraak, als het toch zo werkt???? Ik snap Keniaanse werkwijzes soms echt niet hoor :-S
Na ruim 2 en half uur wachten op een houten bankje (mijn glimlach was ondertussen dus al aardig wat afgezwakt) waren wij aan de beurt. De ambtenaar hadden we al eerder gesproken en vonden we beiden een niet-sympathieke, maar arrogante luie kwal, die echt super slecht verstaanbaar was. Maar ja, helaas was er niemand anders die ons officieel kon trouwen in Mombasa, dus moesten we het er maar mee doen (anders moet je helemaal naar Nairobi). We kregen weer even een praatje over dat het verboden was om met meer dan 1 persoon getrouwd te zijn en dat je daarvoor zelfs in de gevangenis kon komen. Jajaja, dat weten we nou wel, ga nou maar leuke dingen doen, ipv zeiken. Esther was aanwezig als mijn getuige en Kumbo was aanwezig als Bimba's getuige. Verder was er niemand bij. Kumbo filmde af en toe dus ook. Dat vond de registrar maar raar en onhandig, want hij was toch ook getuige? We moesten de freelancer die op de gang stond maar vragen foto's te komen maken. Mochten we dat soms ff zelf weten? Toen ik Kumbo vertelde dat hij nu kon beginnen met filmen, werd ik als een klein kind aangesproken dat ik me nu moest concentreren op andere dingen en niet op het filmen. Gatver wat een onsympathieke vent. Had het echt in 5 minuten tijd alweer helemaal gehad met hem. Maar ja, gewoon rustig blijven en inderdaad concentreren op het trouwen, dan blijft die glimlach wel op mijn gezicht. Bimba begon met zijn belofte. Hij had er zichtbaar ook moeite mee de man te verstaan, want af en toe mompelde hij maar iets wat leek op wat de man zei. Daarna was ik aan de beurt, met hetzelfde probleem. De ringen zaten nu om en we mochten elkaar kussen. We waren vanaf nu man en vrouw. De papieren werden getekend en klaar waren we. Nog even naar het kantoortje ernaast om het papier officieel te maken ofzo en hupsakee, we waren klaar en konden naar huis. Om het te vieren en de getuigen te bedanken gingen we nog lekker wat eten bij Fontanella in Mombasa. Zijn we al veel vaker geweest en is een leuk tentje. Daarna was het tijd voor mij om naar huis te gaan om wat uit te rusten (ik was namelijk al een paar dagen echt helemaal niet lekker, megaverkouden, hoofdpijn enz) en Bimba ging door naar Mariakani om daar de laatste dingen voor het bruiloftsfeest aankomende maandag te regelen. Thuis aangekomen bekeek ik het certificaat nog eens goed en kwam tot de ontdekking dat mijn naam verkeerd geschreven is! Zelfs in Kenia kunnen ze mijn naam niet gewoon met 2 r-en schrijven! Daar wordt je toch ook gewoon tureluurs van! En ze hebben die namen gewoon overgetypt uit het paspoort he! Bij het aanmelden voor het huwelijk hadden ze mn naam ook al 3 keer verkeerd overgetypt en nu weer! Een klein beetje secuurheid zou hen echt niet misstaan hoor! Maandag moesten we zowiezo nog terug om een ander deel van het certificaat op te halen, dus dan moeten we maar kijken wat we ermee kunnen, want op dit formulier staan de handtekeningen van de getuigen ook, dus zal wel weer een heel gedoe zijn dit op te lossen! Zoals al dit soort papierwerk in Kenia, moet je veel geduld hebben en vooral niet denken dat het makkelijk en snel geregeld is! Elke keer als je denkt iets geregeld te hebben, loopt het toch net weer even anders!
Toen Bimba 's avonds laat thuiskwam uit Mariakani zijn we lekker samen nog even naar 40 Thieves gegaan (een strandbar) om daar lekker onder het genot van een drankje, een pizza, een lekker muziekje en een koel zeebriesje te vieren dat we getrouwd zijn. Lekker met zijn 2tjes. Niks mis mee! ;-)

  • 03 Mei 2012 - 14:57

    Paul:

    hakuna matata XD

  • 03 Mei 2012 - 15:20

    Erica:

    Volgens mij kan je niet tellen; jullie zijn met zijn 3tjes!!!

  • 04 Mei 2012 - 10:12

    Lily:

    Oeps, dit is wel ernstig.
    Volgens mij schrijf ik ook altijd Mariette met 1 R...Zal mijn leven beteren!

  • 04 Mei 2012 - 12:55

    Marieke:

    is het nog gelukt met je papier!?

  • 06 Mei 2012 - 05:51

    Lenie:

    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel liefde en gezondheid samen met jullie kindje.

  • 06 Mei 2012 - 15:58

    Hetty Den Oude:

    Paul

    3 dagen geleden

    hakuna matata XD
    Erica

    3 dagen geleden

    Volgens mij kan je niet tellen; jullie zijn met zijn 3tjes!!!
    lily

    2 dagen geleden

    Oeps, dit is wel ernstig.
    Volgens mij schrijf ik ook altijd Mariette met 1 R...Zal mijn leven beteren!
    ik feliciteer jullie van harte met jullie huwelijk in goede gezondheid
    en heel veel liefde voor el kaar en naar elkaar Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel liefde en gezondheid samen met jullie kindje.is het nog gelukt met je papier!?
    veel liefs hetty
    den aan jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Ukunda

New life in Kenya

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

De kippenboerderij

14 September 2016

Een maandje back to basic in Kaphingo

17 Juni 2016

De begrafenis

08 Juni 2016

Een heftige week

22 Mei 2016

Regen, Bidi Badu en Poes
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1831
Totaal aantal bezoekers 66378

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: