We zijn verhuisd! 11-06-2012 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu We zijn verhuisd! 11-06-2012 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

We zijn verhuisd! 11-06-2012

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

11 Juni 2012 | Kenia, Ukunda

Jambo jambo!

Alweer een tijdje niets van me laten horen via mijn reisblog, maar dat komt voornamelijk door de drukte rondom de verhuizing! Jaja, het is gelukt! We zijn verhuisd! We hebben ons droomhuisje op het dak! Oké, het is maar 1 kamer, maar in die kamer past makkelijk het bed, de banken, het keukenblokje enz. We hebben een niet al te kleine badkamer met normaal toilet, douche en wastafeltje, en dat allemaal voor ons zelf! Op het dakterras komen de (onder)buren hun was ophangen, spelen af en toe twee kinderen en staan alle tv-antennes, maar verder kan je er heerlijk van de rust en het briesje genieten.

Op de verhuizingsdag zelf was het nog een heel gedoe. Maar dankzij de hulp van Uncle Mohamed en 5 van de big boys van Kebene is het allemaal gelukt! Echt geweldig dat ze ons die dag allemaal kwamen helpen!

Nu dus heerlijk in ons nieuwe huisje, alles heeft z’n plekje gekregen en sinds een paar dagen hebben we zelfs voor het eerst sinds maanden tv! Eindelijk is er dus eens een keer iets gelukt hier in Kenia. Nu nog wachten op de rest…

Helaas nog niets gehoord over mijn dependant’s pass. Over de werkvergunning weet ik ondertussen dat ik die wel nodig heb, maar waarschijnlijk de goedkopere kan aanvragen van €500 in plaats van €1000 in verband met de dependant’s pass.

Ondertussen heb ik via dit blog, maar ook via het Kenia-forum wat (leuke) contacten opgedaan, waarvan sommigen ook in het proces zitten van trouwen met een Keniaan, Kenyan Citizenship enz. Uit deze contacten blijkt wel dat het inderdaad een web van moeilijkheden is, maar we kunnen elkaar mooi op de hoogte houden van ons proces en evt. tips en trucs doormailen. Het zou zeker leuk zijn deze mensen ook eens in het echt te ontmoeten, maar helaas wonen velen aardig ver weg.

Ik hoop dat we vanaf nu vaker goed nieuws en vorderingen zullen gaan meemaken. Maar dit nieuwe huisje is zeker een goede start! Voel me meteen weer zoveel beter! Eindelijk wat meer rust in mijn hoofd en dat kleine beetje luxe van een eigen badkamer en keukentje is ook wel erg prettig hoor!

Jullie horen snel weer eens meer van mij! Voor nu maar weer: Kwaherini! (Tot ziens allemaal!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Ukunda

New life in Kenya

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

De kippenboerderij

14 September 2016

Een maandje back to basic in Kaphingo

17 Juni 2016

De begrafenis

08 Juni 2016

Een heftige week

22 Mei 2016

Regen, Bidi Badu en Poes
Marriëtte

Jambo! Karibu sana! Vanaf april 2012 woon ik in Ukunda, Kenia. 27 april 2012 ben ik ook getrouwd met Bimba Nyiro Ngome en sinds 26 november 2012 trotse moeder van Lisa Maria Ngome en vanaf 3december 2018 moeder van Krosta Jola Ngome. In de jaren ertussenin hebben we ons gezin uitgebreiddoor het zoontje van mijn zwager in huis te nemen, Fahim of hoe we hem ook wel noemen, Masonko. En ook Saumu, de dochter van mn schoonzus woont voorlopig bij ons. Ik heb in het verleden regelmatig een blog geschreven over mijn belevenissen hier in Kenia om vrienden en familie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen. Ik hoop dit in de toekomst ook weer wat vaker te gaan doen. Het lijkt me leuk af en toe ook wat van jullie te horen. Dus laat gerust een berichtje achter! Kwaheri!

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 66365

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Kenia

09 April 2012 - 30 November -0001

New life in Kenya

Landen bezocht: