We zijn verhuisd! 11-06-2012 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu We zijn verhuisd! 11-06-2012 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

We zijn verhuisd! 11-06-2012

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

11 Juni 2012 | Kenia, Ukunda

Jambo jambo!

Alweer een tijdje niets van me laten horen via mijn reisblog, maar dat komt voornamelijk door de drukte rondom de verhuizing! Jaja, het is gelukt! We zijn verhuisd! We hebben ons droomhuisje op het dak! Oké, het is maar 1 kamer, maar in die kamer past makkelijk het bed, de banken, het keukenblokje enz. We hebben een niet al te kleine badkamer met normaal toilet, douche en wastafeltje, en dat allemaal voor ons zelf! Op het dakterras komen de (onder)buren hun was ophangen, spelen af en toe twee kinderen en staan alle tv-antennes, maar verder kan je er heerlijk van de rust en het briesje genieten.

Op de verhuizingsdag zelf was het nog een heel gedoe. Maar dankzij de hulp van Uncle Mohamed en 5 van de big boys van Kebene is het allemaal gelukt! Echt geweldig dat ze ons die dag allemaal kwamen helpen!

Nu dus heerlijk in ons nieuwe huisje, alles heeft z’n plekje gekregen en sinds een paar dagen hebben we zelfs voor het eerst sinds maanden tv! Eindelijk is er dus eens een keer iets gelukt hier in Kenia. Nu nog wachten op de rest…

Helaas nog niets gehoord over mijn dependant’s pass. Over de werkvergunning weet ik ondertussen dat ik die wel nodig heb, maar waarschijnlijk de goedkopere kan aanvragen van €500 in plaats van €1000 in verband met de dependant’s pass.

Ondertussen heb ik via dit blog, maar ook via het Kenia-forum wat (leuke) contacten opgedaan, waarvan sommigen ook in het proces zitten van trouwen met een Keniaan, Kenyan Citizenship enz. Uit deze contacten blijkt wel dat het inderdaad een web van moeilijkheden is, maar we kunnen elkaar mooi op de hoogte houden van ons proces en evt. tips en trucs doormailen. Het zou zeker leuk zijn deze mensen ook eens in het echt te ontmoeten, maar helaas wonen velen aardig ver weg.

Ik hoop dat we vanaf nu vaker goed nieuws en vorderingen zullen gaan meemaken. Maar dit nieuwe huisje is zeker een goede start! Voel me meteen weer zoveel beter! Eindelijk wat meer rust in mijn hoofd en dat kleine beetje luxe van een eigen badkamer en keukentje is ook wel erg prettig hoor!

Jullie horen snel weer eens meer van mij! Voor nu maar weer: Kwaherini! (Tot ziens allemaal!)