Bedankt voor alle lieve berichtjes en tips! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu Bedankt voor alle lieve berichtjes en tips! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marriëtte Velde - WaarBenJij.nu

Bedankt voor alle lieve berichtjes en tips!

Blijf op de hoogte en volg Marriëtte

24 September 2012 | Kenia, Ukunda

Via deze weg wil ik een ieder die via dit reisblog of een andere weg liet weten met me mee te leven even bedanken.
Echt ontzettend lief die berichtjes die ik ontvangen heb!

Helaas ben ik nog geen stap verder, al heb ik morgen een afspraak bij Immigration in Mombasa. Vorige week heb ik bij toeval een arts ontmoet toen ik met Rose (mijn keniaanse vriendinnetje) ergens zat, die van dezelfde stam als Bimba is, Duruma, en ook nog eens uit Mariakani komt. Ik heb de arts zelf eigenlijk niet echt gesproken, maar was gezellig met zijn vrouw in gesprek. Later die avond toen ik weer bij Rose was, belde de arts naar Rose op om te zeggen dat hij mijn verhaal van zijn vrouw had gehoord en met me te doen had. Hij wilde wel eens gaan kijken wat hij voor me kon doen. Hij had geen idee of het zou lukken, maar hij kende wel één of andere hoge pief bij Immigration in Mombasa en zou eens contact daarmee opnemen. Of ik mijn gegevens even naar hem kon doorsturen.
Ondertussen heeft hij dus een afspraak voor me geregeld voor morgen, dus ik ben heel benieuwd of deze vriendjespolitiek misschien iets gaat opleveren. Hij wilde heel graag afspreken met Bimba (zo gaat dat binnen stammen), die daar in eerste instantie niet zo'n trek in had, maar ik heb hem soort van verplicht door te zeggen, dat deze man nu wel voor mij dingen aan het regelen/proberen is, dus dat het goed zou zijn als ook Bimba eens met hem zou praten. Uiteindelijk zijn ze samen wat wezen drinken en kwam Bimba enthousiast terug. Het bleek dat een neef van de arts was getrouwd met weer een familielid van Bimba ofzoiets... Banden, banden, banden. Contacten zijn hier zo belangrijk!
Ik weet totaal niet wat ik van morgen moet verwachten. Ik ga gewoon al mijn papieren meenemen en mijn verhaal doen en dan zie ik wel wat die man zegt. Wel erg spannend, ook omdat ik alleen moet gaan, want Bimba moet werken, maar we wachten het maar weer af.
Ondertussen ook veel mensen gesproken die weer Nederlanders of Belgen kennen die weer bepaalde trucjes/contacten hebben om nieuwe visa te krijgen zonder daarvoor het land uit te gaan oid. En heb zelfs iemand gehoord dat als je dependants pass in proces is, je je daar zowiezo niet druk over hoeft te maken. Dit moet ik morgen ook nog maar eens gaan navragen.
Vorige week ook nog eens bij Lucy binnengelopen, de advocate die in het begin van dit hele proces voor mij kosteloos heeft uitgezocht hoe het precies zat, welke papieren ik nodig had en dergelijke. Aan haar gewoon mijn verhaal gedaan, zonder daadwerkelijke vraag. Gewoon eens kijken wat zij erop zei en of zij nog tips had. Zij heeft me gezegd dat als ik een week voor mijn visum verloopt nog steeds in de problemen zit, ik nog maar eens langs moet komen, dan gaat zij kijken wat ze voor me kan doen.

Ik heb dus weer een paar kleine openingen gevonden, al weet ik niet wat ik ermee kan, of ze daadwerkelijk tot een eindresultaat gaan leiden, maar we gaan het gewoon maar proberen.
Wat dit betreft heeft alles me gewoon enorm tegengezeten, ik hoop nu weer wat meevallers te krijgen.
Zoals de Kenianen zeggen:" Trust in God and you'll be ok!" "God will help you". (ik hoop het)

Voor nu was dit het weer even. Ik ga lekker aan mijn tosti, met echte Nederlandse boerenkaas (die Lianne voor me meegenomen heeft uit Nederland! Bedankt!)

Wordt vervolgd!

• 24 September 2012 - 10:52

Andre:

Jambo Marriette,
    We kennen elkaar niet, maar toch hoop ik voor je dat je snel duidelijkheid en een leuke job krijgt. Je verslagen zijn erg interesant om te lezen. O.a. omdat ik in overweging heb om in de toekomst vaker in Ukunda te verblijven waar we inmiddels begonnen zijn met een winkeltje met schoolspullen enzo.
    Zou best kunnen dat we jullie een keer tegenkomen in Ukunda.

VRGRT, Andre

• 24 September 2012 - 22:12

Alice Mous:

Fingers crossed!!! Ik zal aan je denken. Laten we hopen dat je morgen een beetje duidelijkheid krijgt en dat er wat schot in je pass komt.

• 24 September 2012 - 22:13

Alice Mous: